Onkyo TX-NR906

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-NR906 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

jacco1963 29-08-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-NR906

Werkelijk een geweldige receiver, met mijn luidsprekers (Atlas DSM MKIII) werd mij aangeraden om meerdere versterkers te gebruiken, maar deze Onkyo is zo krachtig, vooral met Bi-Amping, dat dat absoluut niet nodig is. Het geluid is werkelijk onwaarschijnlijk krachtig. De surround functies op deze receiver zijn ook geweldig en uitgebreid. Om een vergelijkbare receiver van een ander merk te kopen ben je toch al gauw 4X zo duur uit, en dan nog vaak niet eens zo compleet als deze. Complimenten aan Onkyo

Alferone 06-06-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-NR906

De veelzijdigheid van dit apparaat rechtvaardigt zijn prijs meer dan ruimschoots! Dankzij de pure audio functie kan je heel goed 'stereo' luisteren met voldoende detail. De surround en decoderingstechnieken zijn ook compleet. Dus ook voor de thuisbioscoop een perfect apparaat. De netwerkfunctie met internetradio is geweldig. Je kan kiezen uit ruim 400 zenders, al dan niet gesorteerd op genre, of vanaf je PC je eigen voorkeurszenders instellen. De audessey functie om met een microfoon je speakerinstellingen te bepalen is ook werkelijk mooi. Je kan desgewenst zelf de instellingen daarna nog aanpassen (als je dat al zou willen). De vormgeving is eenvoudig en overzichtelijk. De handleiding schrikt in eerste instantie af maar is duidelijk en overzichtelijk, al wijst een hoop zichzelf wel. Er zijn ook functies om beeldkwaliteit te verbeteren. In mij geval niet zinvol omdat mijn lcd tv daar al ruimschoots in voorziet. Uiteindelijk verbaase me nog wat mijn speakers dus blijkbaar wel aankunnen! kortom, een zeer veelzijdige machine die ook nog een prachtig geluid aflevert!

landmiles 17-04-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-NR906

Helemaal blij. We zochten een apparaat dat zowel mooi stereo kon spelen voor de muziek als het betere surround gooi en smijtwerk voor DVD's. Inmiddels ruim een week in huis, en voornamelijk bezig om al mijn CD'tjes opnieuw te luisteren. Een bijpassende blu-rayspeler er op, aanvankelijk alleen met een hdmi aangesloten maar in afwachting van de beamer zit het geheel nog even op de ouwe TV met alleen een component-aansluiting, en dan heb je geen beeld (geen downscaling van hdmi). Gauw een component-kabeltje gezocht en een optische link voor het geluid.

Gekocht samen met twee Kef XQ40 fronts en een Kef KHT3005SE surroundset, dus alle uitgangskanalen kunnen aan de slag. Nu maar eens een paar fijne blu-rays op de kop tikken!

Het geluid is wondermooi, mede dankzij de speakers en de pure audio setting. En de mogelijkheden zijn royaal en vrij simpel in te stellen (ben niet zo van de manuals). De Audyssey-calibratie liep vast omdat de eerste speaker al niet werd gedetecteerd (terwijl die een gigantische stampij aan het maken was, microfoontje misschien kaduuk?). Het apparaat is wel wat lomp en schreeuwerig vormgegeven, maar in stemmig zwart is het wel te verdragen.

ScubaSven 01-04-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-NR906

Sinds 2 weken in bezit, prachtige versterker met meer toeters en bellen dan je op dit moment zou willen. Mijn oude en gepimpte (filter/bekabeling) KEF's zijn helaas niet te bi-wiren zodat je bij de meeste 7.1 versterkers in een 5.1 opstelling dus 2 ongebruikte kanalen hebt: zonde! Niet bij deze versterker aangezien je de twee extra kanalen kunt bridgen met je main, zodat de versterker op front 2 x 240 watt/kanaal levert. Het volume heb ik nog niet echt kunnen testen, maar ook op normaal volume meen ik een verbetering te horen.

Voor de audiofielen onder ons is de pure direct mode ook fijn: de versterker neemt de kortste stereo weg, voorbij alle toonregeling en schakelt elke mogelijke vorm van storing uit. Video-upscaling, ongebruikte AD/DA kanalen en zelfs het beeldscherm!

De afstandsbediening (volledig back-lit dus fijn in het donker) vervangt al je andere met een gebruikelijke code-lijst. Zit jouw code er niet tussen of mis je nét die ene functie? De AB is ook lerend als je je oude AB erop richt... werkt super!

Nadelen nog niet gevonden, maar heb LAN nog niet aangesloten. Ik las wel in de manual dat .flac waarschijnlijk niet ondersteund wordt. Da's jammer.

Geluidskwaliteit geef ik een 8. Beter kan altijd, maar niet in deze prijsklasse.

tijn76 09-03-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-NR906

Sinds deze maand in het bezit van dit apparaat. Video kwaliteit is perfect. Video audio is geweldig. Stereo audio: overtuigd ben ik nog niet. Voorheen had ik een Cambridge Audio 640r. Dit was een perfecte match met mijn 7.1 luidspreker opstelling. Deze onkyo heb ik blind (doof, webshop) gekocht. Dit is natuurlijk altijd een risico. Het automatisch instelling- systeem werkt perfect. De netwerkfunctionaliteit is precies wat ik zocht. Momenteel heb dagelijks verschillende internet stations aan. Volgende stap is een full Hd beamer maar de spaarpot is even leeg!

Pewe 02-12-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-NR906

Sinds 3 weken in huis. Is een geweldige bak van 25kg met veel vermogen. Heb er Infinity Kappa 9 speakers achter hangen, die bekend staan als veeleisend (kan tot 0,8 ohm dalen). Tot nu toe geen enkele keer uitgevallen. Mooie aan deze receiver is de internetverbinding met meer dan 400 voorgeprogrammeerde nederlandse internet-radiozenders. Daarnaast kun je vrij eenvoudig muziek uit het netwerk rechtstreeks via dit apparaat afspelen. Met als extra de usb aansluiting, erg handig. De mogelijkheid zelf de input per ingang te bepalen is geweldig. Ik gebruik alle 4 de HDMI ingangen voor zowel beeld als geluid (PS3, Popcorn Hour, HD satelliet ontvanger en PC).
Een heel veelzijdige receiver!
Geen apparaat voor de personen die een hekel hebben om een gebruiksaanwijziging door te lezen!